ÁSZF

(hatályos 2022.szeptember 01-től)

A jelen általános szerződési feltételek (“ÁSZF”) a www.viragosalkotasok.hu weboldalon Gortva Annamária ev. által végzett termékértékesítésre vonatkoznak. A www.viragosalkotasok.hu weboldalon keresztül a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek mellett lehet vásárolni.

Kérjük, olvassa el figyelmesen az ÁSZF-t, és csak abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha a szerződési feltételek minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai

Szolgáltató neve: Gortva Annamária ev. 
Szolgáltató székhelye: 9011 Győr, Egysori út 12. (panaszkezelés helye, valamint termék-visszaküldés címe)
Képviselők neve: Gortva Annamária
Adószám: 71467463-1-28
Bankszámla szám: 50430086-10012473
Nyilvántartásiszám: 57457178
Telefonszám: +36 20 231 1940, +36 20 577 4138
Szolgáltató elektronikus levelezési címe: info@viragosalkotasok.hu

A szerződés nyelve: magyar

Szállítási partner megnevezése: Magyar Posta Zrt.

Megrendelések feldolgozása: munkanapokon 09:00-17:00 óra között történik
Munkanapok: hétfőtől péntekig (szombaton és vasárnap zárva.)
Megrendelések teljesítésének átlagos ideje a rendelés-visszaigazolás alapján: 2-6 munkanap
Egyedi megrendelések teljesítésének átlagos ideje a rendelés-visszaigazolás alapján: 10-15 munkanap
Megjelenített termékek ára: bruttó árak (alanyi adómentesek, magyar Forintban (HUF) értendőek)

Webáruház domain: www.viragosalkotasok.hu
A tárhely szolgáltató neve: MediaCenter Hungary Kft.
A tárhely szolgáltató címe: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6.
A tárhely szolgáltató e-mail címe: info@domaincenter.hu
A tárhely szolgáltató weboldal címe: www.domaincenter.hu

 Alapvető rendelkezések

Jelen szabályzatban nem szabályozott kérdések tekintetében, valamint jelen szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is érvényesek.

Jelen szabályzat 2022.09.01-től hatályos. Jelen szabályzatot Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani, mely módosításokról regisztrált felhasználóit elektronikus levélben értesíti.

A webáruház biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. Az áruházban történő vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

Regisztráció

A www.viragosalkotasok.hu webáruházban történő vásárláshoz nem szükséges regisztráció, rendelését regisztráció nélkül is leadhatja. Ha a regisztráció mellett dönt, a regisztráció során csak a legszükségesebb adatokat kell megadni (név, cím, telefonszám, e-mail cím).

Amennyiben regisztrált, akkor a későbbi rendelések esetén már csak be kell jelentkeznie a már létrehozott regisztrációs fiókba az e-mail cím és a jelszó megadásával, így egyéb adatainak ismételt megadására nincs szükség.

Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

Megvásárolható termékek köre

A megjelenített termékek kizárólag online módon rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, a termékek ára alanyi adómenteség miatt ÁFA-t nem tartalmaznak, továbbá nem tartalmazzák a házhoz szállítás és az utánvétes fizetés díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A termékek mérete minden esetben a termék befoglaló méretét, illetve egy méret feltüntetése esetén a termék legnagyobb kiterjedését jelenti.

A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Feltüntetett akciós áraink minden vásárló részére azonosak.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

Hibás ár esetén, amikor feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

Fenntartjuk a jogot, hogy egyes saját/gyártói/importőri/képviseleti promóciókat, és/vagy egyéb kedvezményes vásárlásra ösztönző, ill. lehetőséget biztosító elemeket webáruházunkban közzétegyünk, és azok igénybevételét webáruházunkba betérő minden Fogyasztó számára elérhető módon bizonyos feltételekhez kössük. (pl. adott értékhatár feletti vásárlás esetén járó ajándék stb.). Ezeket a hatályos Számviteli tv., ill. egyéb vonatkozó jogszabály alapján adminisztráljuk, számlázzuk és bonyolítjuk.

Rendelés menete

Felhasználó regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

A vásárolni kívánt termék főbb jellemzői az adott árucikk oldalán található termékismertetőben találja. A legtöbb termék esetében viszonylag több információt, esetenként pedig kifejezetten részletes ismertetővel szolgálunk. Amennyiben ennek ellenére sem sikerült minden szükséges információt megkapnia az adott termékkel kapcsolatban, javasoljuk, hogy rendelés előtt tegye fel kérdéseit elérhetőségeinken.

A vásárláshoz a kosárba kell tenni a kiválasztott termékeket. Ez még nem jelent vásárlási kötelezettséget, vagy rendelésének automatikus rögzítését, továbbítását. A kosár tartalmának megtekintéséhez a jobb felső sarkokban lévő kosár ikonra kell kattintani. A kosárba helyezett termékek mennyisége módosítható a kívánt darabszám helyes megadásával, és a „Kosár frissítése” gomb megnyomásával. A kép bal oldalán lévő „piros x” -re kattintva a termék teljesen törlődik a virtuális kosarából.

A kosarában lévő termékek megvásárlásához a „Tovább a pénztárhoz” gombra kell kattintani, ahol az alábbi lépéseken haladhat végig a vásárló:
1.    Adatok megadása: Szállítási és számlázási adatok megadása (Adószámmal rendelkező céges vásárlóinknak számla igénylését átirányítjuk a gyártó (Fantázia manufaktura Bt., melynek székhelye: 9011 Győr, Korona utca 18., adószáma: 25891263-1-08, cégjegyzékszáma: 08-06-014718)  felé.
2.    Szállítási mód kiválasztása: Futárszolgálat, Postaponton történő átvétel
3.    Fizetési mód kiválasztása: Előre utalás, Utánvétes fizetés
4.    Megrendelés elküldése.Amennyiben rendelését véglegesítette, viszont a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor kérjük, a legrövidebb időn belül vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.

Az oldalon feltüntettet termék árak alanyi adómentes árak, és nem tartalmazzák a szállítás költségét. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 09:00 – 17:00 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időponton kívül is van lehetőség rendelés leadására. Amennyiben a vásárló megrendelése 12:00 óra után érkezik, akkor az a következő munkanapon kerül feldolgozásra. Fenntartjuk a jogot a már rögzített megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Erre kizárólag a vásárlóval történő egyeztetést követően kerül sor. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, a beszállító, vagy rajtunk kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

A szolgáltató köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb munkanapokra számított 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, akkor az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség, vagy szerződéses kötelezettség alól.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Fizetési lehetőségek: A vásárlás összegének kiegyenlítése utánvéttel (készpénzzel, bankkártyával) vagy előreutalással lehetséges.

Utánvéttel: Utánvétes fizetés esetén a csomag teljes díja az átvételkor fizetendő a futárnak készpénzben vagy bankkártyával. Ennél a fizetési módnál 300 Ft utánvéti díj kerül felszámításra 50 ezer Ft összeghatárig.

Előreutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található díjbekérőn szereplő bankszámlára 5 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.

A Vevő tudomásul veszi, hogy a pénzintézeti átutalás jóváírásának időtartamát az Eladónak nem áll módjában befolyásolni, ennél fogva az Eladót az esetleges átutalási késedelemből fakadóan felelősség vagy helytállási kötelezettség egyáltalán nem terheli.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a 100.000,- Ft –ot, és/vagy 10 kg-ot meghaladó rendeléseket kizárólag előre-utalással teljesítjük.

Szállítás, kézbesítés:

A termékek árán kívül szállítási díjat kell még a vevőnek fizetnie. A szállítási díj magában foglalja a csomagolás- és a szállítási költséget. Gortva Annamária ev. a Magyar Posta Zrt.-vel van szerződve. Gortva Annamária ev. a postára adás határidejéért vállal felelősséget. A postára adást követően a Magyar Posta Zrt. a saját üzletszabályzata szerinti határidőn belül szállítja ki a küldeményt, ezért Gortva Annamária ev. felelősséget nem vállal.

A megrendelések állapotáról cégünk e-mailben értesítőt küld.

Futárszolgálat: a vásárlás során előzetesen feltüntetjük a mindenkori díjszabásunk szerint kalkulált szállítási díjakat.

Aktuális Díjszabásunk a Szállítási információk menüpont alatt megtekinthető.

Kézbesítési cím megadása a szállítási mód kiválasztásánál történik.

Házhozszállítás: A csomagok házhoz kézbesítése a Magyar Posta Zrt. MPL rendszerében munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Ha ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálatnak megadjuk az Ön telefonszámát, így a futár fel tudja venni Önnel a kapcsolatot kézbesítés előtt, illetve abban az esetben, ha bármi gond lenne a kiszállítással kapcsolatban. (Például nem talál senkit a szállítási címként megadott helyen.) A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg házhoz szállítás esetén. A csomagot még 10 napig őrzi a szállítási címhez legközelebb eső posta, amennyiben azt nem sikerült a futárnak személyesen kézbesíteni. A termékeket ezt követően csak a szállítási díj újbóli kifizetése esetén veheti át.

MPL PostaPontokon történő átvétel: Amennyiben ezt a szállítási módot választotta, az MPL futárszolgálat kikézbesíti a csomagot a megadott PostaPontra, amelyről sms-ben vagy e-mail-ben értesítőt küld a címzettnek. Ezek után az adott PostaPont nyitvatartási idejének megfelelően át lehet venni a csomagot.

Csomagautomatába történő átvétel: Csomagautomatába kért csomag mérete nem haladhatja meg az 50x31x35cm méretet. Amennyiben ezt a szállítási módot választotta, az MPL futárszolgálat kikézbesíti a csomagot a megadott csomagautomatába, amelyről sms-ben vagy e-mail-en értesítőt és a csomagautomata nyitókódját  is elküldi a címzettnek.

A csomagszám alapján lehet a csomag után érdeklődni a mindenkori futárszolgálat ügyfélszolgálatán.

Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!

Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

A megrendelések feldolgozása és teljesítése

A megrendelések feldolgozása 09:00-17:00 óra között időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

Általános teljesítési határidő készleten lévő termékekből, a visszaigazolástól számított 6 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított 30 napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

Egyedi rendelés, illetve utánrendelés esetén az általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 14 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított 30 napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni.

Szolgáltató nem sújtható a szerződés mulasztás miatti felmondásával, ha és amennyiben a késedelmes teljesítése vis maior eredménye. A vis maior olyan esetekre vonatkozik, amely a Szolgáltató akaratán kívül és elhárítatlanul következik be, s nem a Szolgáltató hibájából.

Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

Egyedi termék rendelése

Cégünk szívesen vállalja egyedi kérések teljesítésének lebonyolítását is.

Egyedi termék rendelésének menete:

Az árajánlatkérést e-mail-ben tudja leadni az érdeklődő.

Egyedi termék megtervezéséhez, szerkesztéséhez és legyártásához szükség van néhány információra:

  • méretre
  • a leendő termék körülírására (pl.feliratos szívet kérek az alábbi szöveggel: Sok boldogságot kívánok!)
  • darabszámra (hány darabot szeretne gyártatni a termékből)
  • képre vagy
  • kézzel készült rajzra.

Minden esetben egyedi árajánlatot adunk a termék darab árára.

Amennyiben elfogadja az érdeklődő az ajánlatunkat, onnantól kezdve megrendelt státuszba kerül az ajánlatkérés és elkezdjük az egyedi termék kivitelezésének lebonyolítását.

Gortva Annamária ev. semmilyen felelősséget nem vállal a küldött kép, rajz, adat/adatok vásárlás utáni esetlegesen kialakuló szerzői jogvitákért, ezek minden esetben a vevőt (képet, rajzot, adatot küldőt) terhelik.

Egyedi kérésre több példányban gyártott termék:

Amennyiben a vevő az előzetes egyeztetés során ezt kifejezetten, írásban meg nem tiltja, úgy az általa kívánt szempontok alapján megtervezett termékből több példányt is készíttetünk, amelyet az elkészültét követően Gortva Annamária ev. megjelentethet a webáruházban a többi termékhez hasonló módon. Abban az esetben, ha a vevő írásban igényli, hogy csak számára készüljön el a termék, akkor az kizárólagos egyedi terméknek minősül (lásd Kizárólagos egyedi termék leírása pontban leírtakat). A termék elkészültéről e-mailben értesítjük a megrendelőt.

Kizárólagos egyedi termék:

Amennyiben a vevő az előzetes egyeztetés során ezt kifejezetten, írásban igényli, Gortva Annamária ev. vállalja, hogy az egyeztetett módon megtervezett termékből csak a megrendelő/vevő számára készítteti el a terméket és a megrendelést követő 1 évig nem jelenteti meg a webáruházban a kérdéses terméket. Ebben az esetben a termék elkészítését követően e-mailben értesítjük a megrendelőt. Az 1 éves határidőt a megrendelés Gortva Annamária ev. általi visszaigazolásától kell számítani.

Amennyiben a vevő hozzájárul, hogy az egyedi megrendelésű termékből további példányok is készüljenek és azok a webáruházban értékesítésre kerüljenek, úgy az általános elállási jog illeti meg a vevőt ezen egyedi termék tekintetében is. Ezzel ellentétben, ha a vevő kizárólagos egyedi termék gyártását rendeli (amely esetében nem járul hozzá, hogy 1 éven belül további példányok készüljenek), úgy a vevőt nem illeti meg az elállási jog, tekintve, hogy a kérdéses termék kizárólag az ő részére értékesíthető 1 éven belül.

Egyedi megrendelések teljesítésének átlagos ideje a rendelés-visszaigazolás alapján: 10-15 munkanap.

  • Elállás joga
  1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
  2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
  4.  Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
  5. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő (egyedi kérés alapján legyártott termék/termékek), vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
  6. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
  7. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a     hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
  8.  Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
  9.  Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
  10.  Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a terméke(eke)t.
  11. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
  12.  Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
  13. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
  14. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt  terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
  15. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
  16. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a Nemzeti Jogszabálytárban érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve a Nemzeti Jogszabálytárban érhető el.

Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Elállási jog gyakorlása

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe. Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Ennek feltétele, hogy a terméket/termékeket  sértetlen állapotban, minden, a termékkel szállított tartozékkal együtt kell visszaküldeni a Szolgáltató címére. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy sérült, hiányos csomagolású, használt, rongált, láthatóan nem rendeltetés-szerű használatból eredő sérülésű stb. termék esetén megtagadja a vételár egészének visszatérítését, és/vagy azt értékcsökkentett áron tegye meg. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének közvetlen költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Jótállás

A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a polgári törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik.

Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.

Jótállás esetén az Ügyfelet ugyanazon jogok illetik meg, mint a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

Szavatosság

Kellékszavatosság: Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság: Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a forgalmazó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

A forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Szavatossági igény esetén történő eljárás

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Panaszkezelés

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak az Ügyfél rendelkezésére:

Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon:  06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekelteto@gymskik.hu

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a vonatkozó jogszabályok alapján.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Felelősség

A webáruházban található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Ügyfél a webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a webáruház használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Ügyfelek által a webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a webáruház használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.

Amennyiben az Ügyfél a webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Adatkezelés

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://viragosalkotasok.hu

Jogi háttér

Általános Szerződési Feltételeink az alábbi jogszabályok alapján érvényesek:

210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről
2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv)
151/2003 (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1995. évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól (hatályos 2014.06.14-től)

(hatályos 2022. szeptember 01-től)

A jelen általános szerződési feltételek (“ÁSZF”) a www.viragosalkotasok.hu weboldalon a FAntázaia manuFAktúra Kereskedelmi és Szolgáltató Bt. által végzett termékértékesítésre vonatkoznak. A www.viragosalkotasok.hu weboldalon keresztül a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek mellett lehet vásárolni.

Kérjük, olvassa el figyelmesen az ÁSZF-t, és csak abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha a szerződési feltételek minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

  1. Szolgáltató adatai

Szolgáltató neve: Fantázia manufaktúra Szolgáltató és Kereskedelmi Bt. 
Szolgáltató székhelye: 9011 Győr, Korona utca 18. (panaszkezelés helye, valamint termék-visszaküldés címe)
Szolgáltató telephelye: 9011 Győr, Egysori út 12.
Képviselők neve: Élőné Jáni Vera, Gortva Annamária
Adószám: 25891263-1-08
Cégjegyzékszám: 08-06-014718
Telefonszám: +36 20 577 4138, +36 20 231 1940
Szolgáltató elektronikus levelezési címe: info@viragosalkotasok.hu

Kibocsátó cégbíróság: Győri Törvényszék Cégbírósága
A szerződés nyelve: magyar

Szállítási partner megnevezése: Magyar Posta Zrt.

Megrendelések feldolgozása: munkanapokon 09:00-17:00 óra között történik
Munkanapok: hétfőtől péntekig (szombaton és vasárnap zárva.)
Megrendelések teljesítésének átlagos ideje a rendelés-visszaigazolás alapján: 2-6 munkanap
Egyedi megrendelések teljesítésének átlagos ideje a rendelés-visszaigazolás alapján: 10-15 munkanap
Megjelenített termékek ára: bruttó árak (alanyi adómentesek, magyar Forintban (HUF) értendőek)

Webáruház domain: www.viragosalkotasok.hu
A tárhely szolgáltató neve: MediaCenter Hungary Kft.
A tárhely szolgáltató címe: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6.
A tárhely szolgáltató e-mail címe: info@domaincenter.hu
A tárhely szolgáltató weboldal címe: www.domaincenter.hu

  1. Alapvető rendelkezések
  1. Jelen szabályzatban nem szabályozott kérdések tekintetében, valamint jelen szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is érvényesek.
  1. Jelen szabályzat 2018.07.01-től hatályos. Jelen szabályzatot Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani, mely módosításokról regisztrált felhasználóit elektronikus levélben értesíti.
  1. A webáruház biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. Az áruházban történő vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
  1. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
  1. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
  1. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
  1. Regisztráció
  1. A www.viragosalkotasok.hu webáruházban történő vásárláshoz nem szükséges regisztráció, rendelését regisztráció nélkül is leadhatja. Ha a regisztráció mellett dönt, a regisztráció során csak a legszükségesebb adatokat kell megadni (név, cím, telefonszám, e-mail cím).
  1. Amennyiben regisztrált, akkor a későbbi rendelések esetén már csak be kell jelentkeznie a már létrehozott regisztrációs fiókba az e-mail cím és a jelszó megadásával, így egyéb adatainak ismételt megadására nincs szükség.
  1. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
  1. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
  1. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
  1. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
  1. Megvásárolható termékek köre
  1. A megjelenített termékek kizárólag online módon rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, a termékek ára alanyi adómentesség miatt ÁFA-t nem tartalmaznak, továbbá nem tartalmazzák a házhoz szállítás és az utánvétes fizetés díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
  1. A termékek mérete minden esetben a termék befoglaló méretét, illetve egy méret feltüntetése esetén a termék legnagyobb kiterjedését jelenti.
  1. A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
  1. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Feltűntetett akciós áraink minden vásárló részére azonosak.
  1. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
  1. Hibás ár esetén, amikor feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
  1. Fenntartjuk a jogot, hogy egyes saját/gyártói/importőri/képviseleti promóciókat, és/vagy egyéb kedvezményes vásárlásra ösztönző, ill. lehetőséget biztosító elemeket webáruházunkban közzétegyünk, és azok igénybevételét webáruházunkba betérő minden Fogyasztó számára elérhető módon bizonyos feltételekhez kössük. (pl. adott értékhatár feletti vásárlás esetén járó ajándék stb.). Ezeket a hatályos Számviteli tv., ill. egyéb vonatkozó jogszabály alapján adminisztráljuk, számlázzuk és bonyolítjuk.
  1. Rendelés menete
  1. Felhasználó regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
  1. A vásárolni kívánt termék főbb jellemzői az adott árucikk oldalán található termékismertetőben találja. A legtöbb termék esetében viszonylag több információt, esetenként pedig kifejezetten részletes ismertetővel szolgálunk. Amennyiben ennek ellenére sem sikerült minden szükséges információt megkapnia az adott termékkel kapcsolatban, javasoljuk, hogy rendelés előtt tegye fel kérdéseit elérhetőségeinken.
  1. A vásárláshoz a kosárba kell tenni a kiválasztott termékeket. Ez még nem jelent vásárlási kötelezettséget, vagy rendelésének automatikus rögzítését, továbbítását. A kosár tartalmának megtekintéséhez a jobb felső sarkokban lévő kosár ikonra kell kattintani. A kosárba helyezett termékek mennyisége módosítható a kívánt darabszám helyes megadásával, és a „Frissít” link megnyomásával. A „Törlés” linkre kattintva a termék teljesen törlődik a virtuális kosarából.
  1. A kosarában lévő termékek megvásárlásához az „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombra kell kattintani, ahol az alábbi lépéseken haladhat végig a vásárló:
    1.    Adatok megadása: Szállítási és számlázási cím megadása
    2.    Szállítási mód kiválasztása: Házhoz szállítás futárszolgálattal, PostaPonton történő átvétel
    3.    Fizetési mód kiválasztása: Előre utalás, Utánvét
    4.    Megrendelés adatainak egyeztetése és véglegesítése megjegyzés megadási lehetőséggel.
    5.    Megrendelés elküldése.
    Amennyiben rendelését véglegesítette, viszont a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor kérjük, a legrövidebb időn belül vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.
  1. Az oldalon feltüntettet termék árak alanyi adómentes árak, és nem tartalmazzák a szállítás költségét. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 09:00 – 17:00 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időponton kívül is van lehetőség rendelés leadására. Amennyiben a vásárló megrendelése 12:00 óra után érkezik, akkor az a következő munkanapon kerül feldolgozásra. Fenntartjuk a jogot a már rögzített megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Erre kizárólag a vásárlóval történő egyeztetést követően kerül sor. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, a beszállító, vagy rajtunk kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
  1. A szolgáltató köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb munkanapokra számított 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, akkor az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség, vagy szerződéses kötelezettség alól.
  1. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Fizetési lehetőségek: A vásárlás összegének kiegyenlítése utánvét esetén készpénzzel vagy bankkártyával, előreutalással lehetséges.

Utánvéttel: Utánvétes fizetés esetén a csomag teljes díja az átvételkor fizetendő a futárnak készpénzben vagy bankkártyával. Ennél a fizetési módnál 300 Ft utánvéti díj kerül felszámításra 50 ezer Ft összeghatárig.

Előreutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 8 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.

A Vevő tudomásul veszi, hogy a pénzintézeti átutalás jóváírásának időtartamát az Eladónak nem áll módjában befolyásolni, ennél fogva az Eladót az esetleges átutalási késedelemből fakadóan felelősség vagy helytállási kötelezettség egyáltalán nem terheli.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az 1000 Ft alatti, illetve a 100.000,- Ft –ot, és/vagy 10 kg-ot meghaladó rendeléseket kizárólag előre-utalással teljesítjük.

  1. Szállítás, kézbesítés:

A termékek árán kívül szállítási díjat kell még a vevőnek fizetnie. A szállítási díj magában foglalja a csomagolás- és a szállítási költséget. A szállítási díj Magyarországon belül a FAntázia manuFAktúra Szolgáltató és Kereskedelmi Bt. mindenkor szerződött fuvarozó cég Magyar Posta Zrt. mindenkor hatályos csomagszállítási díjszabásához igazodik.  A FAntázia manuFAktúra Szolgáltató és Kereskedelmi Bt. a postára adás határidejéért vállal felelősséget. A postára adást követően a Magyar Posta Zrt. a saját üzletszabályzata szerinti határidőn belül szállítja ki a küldeményt, ezért a FAntázia manuFAktúra Szolgáltató és Kereskedelmi Bt. felelősséget nem vállal.

A megrendelések állapotáról cégünk e-mailben értesítőt küld.

Futárszolgálat: a vásárlás során előzetesen feltüntetjük a mindenkori díjszabásunk szerint kalkulált szállítási díjakat.

Aktuális Díjszabásunk a Szállítási információk menüpont alatt megtekinthető.

Kézbesítési cím megadása a szállítási mód kiválasztásánál történik.

Házhozszállítás: A csomagok házhoz kézbesítése a Magyar Posta Zrt. MPL rendszerében munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Ha ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálatnak megadjuk az Ön telefonszámát, így a futár fel tudja venni Önnel a kapcsolatot kézbesítés előtt, illetve abban az esetben, ha bármi gond lenne a kiszállítással kapcsolatban. (Például nem talál senkit a szállítási címként megadott helyen.) A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg házhoz szállítás esetén. A csomagot még 10 napig őrzi a szállítási címhez legközelebb eső posta, amennyiben azt nem sikerült a futárnak személyesen kézbesíteni. A termékeket ezt követően csak a szállítási díj újbóli kifizetése esetén veheti át.

MPL PostaPontokon történő átvétel: Amennyiben ezt a szállítási módot választotta, az MPL futárszolgálat kikézbesíti a csomagot a megadott PostaPontra, amelyről sms-ben vagy e-mail-ben értesítőt küld a címzettnek. Ezek után az adott PostaPont nyitvatartási idejének megfelelően át lehet venni a csomagot.

Csomagautomatába történő átvétel: Csomagautomatába kért csomag mérete nem haladhatja meg az 50x31x35cm méretet. Amennyiben ezt a szállítási módot választotta, az MPL futárszolgálat kikézbesíti a csomagot a megadott csomagautomatába, amelyről sms-ben vagy e-mail-en értesítőt és a csomagautomata nyitókódját  is elküldi a címzettnek.

A csomagszám alapján lehet a csomag után érdeklődni a mindenkori futárszolgálat ügyfélszolgálatán.

Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!

  1. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
  1. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
  • Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
  1. A megrendelések feldolgozása és teljesítése
  1. A megrendelések feldolgozása 09:00-17:00 óra között időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja a csomag elkészültének idejét és annak átadásának idejét a csomagszállítónak.
  1. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 6 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
  1. Egyedi rendelés esetén az általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 15 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
  1. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
  1. Szolgáltató nem sújtható a szerződés mulasztás miatti felmondásával, ha és amennyiben a késedelmes teljesítése vis maior eredménye. A vis maior olyan esetekre vonatkozik, amely a Szolgáltató akaratán kívül és elhárítatlanul következik be, s nem a Szolgáltató hibájából.
  1. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
  1. Egyedi termék rendelése

Cégünk szívesen vállalja egyedi kérések teljesítését is.

Az alábbi kérésekre van lehetőség:

  • gravírozott rajz, felirat vagy mindkettő kérése egy már létező termékünkre
  • teljesen új forma, felirat megtervezése, legyártása
  • egy darabot is legyártunk, nincs minimum rendelési darab szám
  1. Egyedi termék rendelésének menete:

Az árajánlatkérést e-mailen (info@viragosalkotasok.hu) tud leadni az érdeklődő.

Egyedi termék megtervezéséhez, szerkesztéséhez és legyártásához szükségünk van néhány információra:

  • méretre
  • a leendő termék körülírására (pl. egy bagoly formát szeretnék, ami sapkában van vagy feliratos szívet kérek az alábbi szöveggel: Sok boldogságot kívánok!)
  • darabszámra (hány darabot szeretne gyártatni a termékből)
  • képre vagy
  • kézzel készült rajzra.

Minden esetben egyedi árajánlatot adunk. Amennyiben elfogadja az érdeklődő az ajánlatunkat, onnantól kezdve megrendelt státuszba kerül az ajánlat kérés és elkezdjük a termék tervezését, szerkesztését, legyártását.

Egyedi kérésre több példányban gyártott termék:

Amennyiben a vevő az előzetes egyeztetés során ezt kifejezetten, írásban meg nem tiltja, úgy az általa kívánt szempontok alapján megtervezett termékből több példány készül, amelyet az elkészültét követően megjelentethetünk a webáruházban a többi termékhez hasonló módon. A termék elkészültéről e-mailben értesítjük a megrendelőt.

Kizárólagos egyedi termék:

Amennyiben a vevő az előzetes egyeztetés során ezt kifejezetten, írásban igényli, a FAntázia manuFAktúra Bt. vállalja, hogy az egyeztetett módon megtervezett termékből egyetlen darabot készít és a megrendelést követő legalább 1 évig nem jelenteti meg a webáruházban a kérdéses terméket. Ebben az esetben a termék elkészítését követően e-mailben értesítjük a megrendelőt. Az 1 éves határidőt a megrendelés FAntázia manuFAktúra Bt. általi visszaigazolásától kell számítani.

Amennyiben a vevő hozzájárul, hogy az egyedi megrendelésű termékből további példányok is készüljenek és azok a webáruházban értékesítésre kerüljenek, úgy az általános elállási jog illeti meg a vevőt ezen egyedi termék tekintetében is. Ezzel ellentétben, ha a vevő kizárólagos egyedi termék gyártását rendeli (amely esetében nem járul hozzá, hogy 1 éven belül további példányok készüljenek), úgy a vevőt nem illeti meg az elállási jog, tekintve, hogy a kérdéses termék kizárólag az ő részére értékesíthető.

Egyedi megrendelések teljesítésének átlagos ideje a rendelés-visszaigazolás alapján: 10-15 munkanap. Sürgősségi díj kerül felszámításra, amennyiben vevő gyors (1-2 napos) teljesítésre tart igényt.

Elállás joga

  1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
  2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
  4.  Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
  5. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő (egyedi kérés alapján legyártott termék/termékek), vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
  6. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
  7. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a     hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
  8.  Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál            semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
  9.  Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
  10.  Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
  11. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód      választásából adódik.
  12.  Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
  13. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
  14. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével). Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt  terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
  15. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
  16. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a Nemzeti Jogszabálytárban érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve a Nemzeti Jogszabálytárban érhető el.

Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Elállási jog gyakorlása

  1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni.
  1. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email-en keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe. Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
  1. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Ennek feltétele, hogy a terméket/termékeket  sértetlen állapotban, minden, a termékkel szállított tartozékkal együtt kell visszaküldeni a Szolgáltató címére. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy sérült, hiányos csomagolású, használt, rongált, láthatóan nem rendeltetés-szerű használatból eredő sérülésű stb. termék esetén megtagadja a vételár egészének visszatérítését, és/vagy azt értékcsökkentett áron tegye meg. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének közvetlen költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
  1. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
  1. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
  1. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
    Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Jótállás

  1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a polgári törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik.

Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.

Jótállás esetén az Ügyfelet ugyanazon jogok illetik meg, mint a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

     

        Szavatosság

  1. Kellékszavatosság: Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság: Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

A forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  Szavatossági igény esetén történő eljárás

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Panaszkezelés

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak az Ügyfél rendelkezésére:

Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon:  06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekelteto@gymskik.hu

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a vonatkozó jogszabályok alapján.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Felelősség

  1. A webáruházban található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
  1. Az Ügyfél a webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
  1. Szolgáltató kizár minden felelősséget a webáruház használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
  1. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
  1. Az Ügyfelek által a webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
  1. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a webáruház használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.
  1. Amennyiben az Ügyfél a webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Adatkezelés

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://viragosalkotasok.hu/

Jogi háttér

Általános Szerződési Feltételeink az alábbi jogszabályok alapján érvényesek:

210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről
2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv)
151/2003 (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1995. évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól (hatályos 2014.06.14-től)